Monday, August 1, 2011

poser sebab nak dapat upah nye pasal..haha!!


Assalamualikum dan hai semua..alhamdulilah..dapat gak merasai bulan poser ni kn..kot kot ini kali yg terakhir ker..haaa..tak usah sedih-sedih..meh bace karenah adik ni haha


ketika aku tgh berblog dgn ghairah nye...haha

adik ina : "abg! bila nak poser ni??"

aku       : "esok lahh inaa, boleh poser penuh tak ni??"

adik ina : "ofkos lahh boleyy..tgk org ahh"

aku       : "ye ye je..tghhari esok merengek lah tu nk makan..haha"

adik ina : "hihi..abg!! meh sini jap..nak bisik"

aku        : "ape??bisik lerrr"

adik ina : " ibu janji nk bagi ina duit kalau ina poser penuh tahun ni..hihi " nada bisik

aku       : "haha..nnti kongsi ngan abg k..hihi"


haaaaa..aku mmg dah agak dahh..mmg tiap-taip tahun ibu wat gini..haha..bab nk suroh adik smgt sikit puase tu..ni asyik-asyik nak buka peti ais je..aku pun jeles tgk adik jilat-jilat aiskream gitu..tak ley jadi betol..haha..meleleh abis air liur aku..haha..selamat berpuasa semua..k see ya..


73 comments:

tieykah said...

HAHAHAHA.

da besar memang tak leh pose penuh la
untung jadi pompuan an?

Miss SheiLa said...

selamt bpuasa hero!

Farah Shamsudin said...

Selamat berpuasa yee...:)

nadia fatihah said...

alah, aiskrim pon nak terliur ke? :P *bestnyer aiskrim...

adan said...

ahahaha.. ibu bapa selalu janji mcm tu kat anak.. puasa tak puasa.. bila raya nanti tetap bagi duit raya gak..

Miz Novexx said...

selamat berpuasa Paul digimon!!! hahah :D

eja said...

haha..samela mase kecik pon gitu gak ayh jnji nk bg upah pose pnuh....tp curi2 mkn gak..

Asyila Zainuddin said...

hahaha.. kite kecik2 dulu pun dapat duit camtu gak.. tu semangat je puase..

misz molecule said...

hahha..lame2 taktik tu berkesan..sbb ak pun cmtu dulu..umo 5 thun da pose penuh..amcm? nak fight.?keh5

k e y r i said...

hahahaha. biase lettew, budak2 mesti diberikan peransang sikit :)

selamat menunaikan ibadah puasa! :D

Said Arsyad said...

wah, blog fans korea nih

Fathiah Hamim said...

biasa lah. kena ada strategi dia. =D

ïêmå å¢klê§ said...

budak2 bese la..
ko dulu pun mesti nak upah kan klau pose..
:P

ZaNa aDieyZa said...

selamat berpuasa NF.. semoga Ramadhan kali ni akan lebih bermakna & sempurna untuk kita semua..

saharinasaharudin said...

comels je adik.puasa sbb dpt upah.hehe
selamat berpuasa farid :)

whitelover said...

bersubahat bersubahat bersubahat :P

IMANSHAH said...

zaman aku dulu takde pun duit..tapi darjah 5 baru pose..huhu

IMANSHAH said...

zaman aku dulu takde pun duit..tapi darjah 5 baru pose..huhu

eyida said...

selamat berpuasa...

Isteri Encek Bard said...

hehehheheh... adik ieb dulu penuh poser sehari dapat singgit

suesue said...

share lah upah dgn sy sikit...kita bahagi 3 ea..hehehe

Farah Shamsudin said...

hahahaaa! memang selalu macam tuelah pn.. baru semangat dia nak puasa kan..

paaduu said...

wah..jiwang..haha

nona hidayah said...

aku dulu mase kecik2 kalau dapat abes pose sebulan dpt 30 hengget..hehehe...eh, adik kau umur berape??

@ Syima Raaif @ said...

hehe adik sy pun mcm tu jugak..biasa la bebudak...btw selamat berpuasa ^_^

farid midi said...

????

farid midi said...

???

mr.syazwan said...

kalau time puasa bau megi pun da rasa tergugat kan

haha

SELAMAT BERPUASA YE

wahida idris said...

ahahhaa. biase la tu budak2. :)

L said...

dtg sini bg senyuman, nk bawak milo tp xleh, pose kaaan =)
http://lolz-l.blogspot.com/2011/08/selamat-berpuasa-ya.html

diana said...

ikat je peti ais tu.
sorok semua makanan2..
biar dia kalau tak puasa..
minum je la air kolah tu..
wahahah..
mak akak dulu buat gitu kalau kami tak puasa..
dah la tak puasa,tak dapat makan pulak tu..
masa berbuka pun duduk la jauh2.
lepas orang habis berbuka baru dapat makan...
jadi baik la puasa..
ekekekek...

aanie said...

haha..budak2 mmg gitu la...nak upah je...
selamat berpuasa....

Pyka Rahmat said...

nak minta juga lah kat ibu mcmni. haram takdapat puasa penuh. hahaha

ayie said...

haha biasa la tu nak upah puasa.. ayie dari umur 7 tahun hingga 12 tahun tetap tuntut duit puasa..hehe.. selonot la kenang3 hehe

Hans said...

hohohoho
moga adik ko puasa penuh tahun nih
:-)
untuk ko pun
selamat berpuasa, berbuka, bertarawih dan bersahur

..ika itu aku.. said...

yg abg jgn tak pose lak..
tak leh la nk pau duit raya adk..hehe

amni azmira said...

bdak2 mmg slalu dilatih mcm ni baru mau pose..
kpda cik hero..slamat berpuasa
dan selamat berbuka puasa ^^

stfzn said...

haha , takpe la . at least budak kecik tuh belajar . err , masa kecik pon mak nana buad mcm tuh . wahaha =DD

pape pon selamat menyambut bulan ramadhan al-mubarak ye hero ^^
jgn ponteng puasa tanpa sebab lak hahaha ^^v

tia @ Ini Kisah Tia said...

hahaaa . sabar2 .. kurang pahala kang .. hahaaa :)

♥ T-CH3R MY@ ♥ said...

Budak-budak kalau tak kena sogok memang tak jalan! Tapi, apa lah sangat berhabis wang untuk jadikan anak-anak pandai berpuasa . rig ? =)

Nyamuk Terbang said...

kau puasa x??
haha

fadh leyanie said...

budak-budak mmg begitu..
selamat berpuasa :)

Amoi MiyaSya said...

nama pun budak weyh . macam kau jugak dlu :P

Faraa Eiman's said...

kongsi dgn kakak ipar gax meh , haha

ain nadzirah said...

best woo dpt upah pose. dah lame tinggal kan zmn tue.

da besar2 nie kalau mintak upah pose kat mak, mmg sah2 dpt penampo lah..

hee..

slmt berpuasa. :)

wanda said...

eleehhh..ckp je la dia pun join sekali jilat aiskrim tuhh..buat baik pulak..hahaa

balkieys said...

haha.. wah~ aiscream.. aku pn trpngaruh dh.. ish, pe2 pn.. slmat brpuasa jgk yea...
*kau yg smbong, huh..
ketuk jgk kau nih..

balkieys said...

.

Qaseh dalia adelia said...

hihi budak2 mmg lah .. tapi lama2 nnt dah ajar puasa kecik2 , besar2 t ok la

Aisyah Aina said...

pehh...aku dulu kecik2 mak bapak tak bagi duit pon kalau puasa...tu la dulu aku selalu tak puasa :D

Lea IsNaw! said...

budak-budak, kalo diberi duit laju je nak pose..
tp pose penuh tak penuh, dpt duit raya jugak

.::: Princess MOMOY :::. said...

selamat berpuasa farid
semoga mendapat keberkatan

M Fizan said...

budak2 biase ar..buat2 tak paham lak..hahaha

EkaBukanMakcikKau said...

kau ni memang semangant korea ke apa ? dari ritu aku nampak gambar kore gak kau tepek kat belog gonjeng kau ni . bahahahaha

zati embong said...

selamat berpuasa dik.hihi

~SaL IjOu~ said...

Itule die bebudak..nak kene kasi habuan baru semangat sket nak pose ;p
Salam Ramadhan Far8~ =)

chemay said...

ko tayah ikut adik ko bukak puasa pulak farid oi.
hahahahaha

Aemy Shamy said...

haha, dulu masa kecik2 pun mcm ni la..klu puasa penuh mak bg rm1 sehari..tp klu stghri, dia bg 50sen ja..hehehe...
hrp puasa tahun ni penuh :)

Diyana said...

untungg ler dia

budak kecik kan,nak mintak jugak ah camni

syrupmasin said...

wuahaha..kau pon mintak la upah doe sempene kau puase :D

**::CIKNUURUL::** said...

hehehe,..hero mne bley meleleh airliur lg dh!,.haipp!

RaraTan said...

hahahhaa. mmg bes gile kot makan eskem depan org . ki3. extra flever gitu. hahaha

zEri sAfEerA said...

penyuntik semangat kasi upah. hehe :D

cucu umie said...

untunglh bro..tpy biaselah zaman budak2 mmg mcm gitu kot..lagi2 hang..haah

lilypelangi said...

dlu aku puasa pon sebab nak duet raya banyak :D

izfanora said...

np dulu kecik2 mak tak bg upah pun.. huhuhu..

dayu_myself said...

hahaha..
dolu2 pun ko cam tu jgak kan..haaa...tak nak ngku plak ae??
ish3...

kim slm kt adik ko ye..haha..

deeya said...

eh ! apsal dari kecik akak pose penuh tak dapat duit raya pun . tak aci laaaaah !!

[sutera kasih] said...

salam ramadhan, selamat berpuasa ye farid :)

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

la...abg dia pun nk bagiann ye??? hahahah/ selamat berpuasa bro;)

YOUsoF said...

Hehehe.. aku duluuu pun macam tu jugak kot.


Tapi hero tak payah tunggu upah dah boleh puasa penuh kan.. Tarawih dengan tadarus Quran lagi... ;)

Nurnajwa said...

Kte kcik2 dulu pon ni la crenye nk puasa penuh XD

*mostly budak kcik mcm ni kot*

.m y z. said...

haha rasuah rasuah! :P