Tuesday, July 12, 2011

hero jadi chef di dapur!! jatuh saham gua beb grrr


Assalamualaikum dan hai hai..nk cite sikit..disebabkn parent aku pi khusus seminggu..aku jelah takeover sebagai chef dirumahh..nak makan kat luar mahal..jadi aku pun masak jela pape pun yg ade dlm peti ais tu..

ketika aku sedang memasak telur ayam..

adik mira    : "abg!..asyik asyik makan nasi telur kicap nasi telur kicap..x nk makan lahh"

adik ina      : "entahh..tengok muka ina ni dah macam telur je"

adik fadhla : "tu ar..setakat telur dadar abg tu ktorg x terpikat nye..grr"

aku            : "korang ni byk songe betol lahh..dah ini je abg pandai masak"

adik mira    : "tu ar abg..dulu org suroh belajar masak ngan nenek tak nk"

aku            : "masak memasak ni keje pempuan lah..mira lah patut masak"

adik ina      : "entah mira ni..lengkuas kenal ke tak entah =p"

adik mira   : "kenal lahh ina..dah dah..abg! mira x nk makan jugak"

adik ina     : "ina pun x nk!!"

aku        : "makan lah dulu, esok lepas korang balik sekolah kt tgk wayang   MR POPPER'S PENGUINS  
             tu yer.."

ina mira fadhla : "yey!!..janji tahu hehe..ktorg makan lah ni" 

arghhhh..byk cekadak betol lahh budak-budak ni..nak makan sedap sedap je..macam aku ni chef one pulak..grrr..tgk tu..aku pancing sikit ajak pi tengok wayang baru nak makan..haha..kene pi gak esok sebab dyorg nk tgk cite tu sangat..aku tgk triller cite tu pun sumpah kelaka kot..jom jom!!


p/s..pic kat atas tu..aku rembat dari EchadPhotography kawan rapat kat U..korang pi tgk kat page dy tu..sumpah lawa lawa pic dy amik..tak tipu..klo korang nk photographer tuk kawen nnti..misskol je dy.....haha 


80 comments:

cucu umie said...

kecian dok hang kne jadi chef..nasib baik ah ayie nie reti masak..so, senang ah kalo umi and abbie tidak ad,..memang ayie yg masak h..

Lieyly ︱ Alia said...

hwahwaa , pdan muka..
smpai kena pncing adk mcm tuh sekali kan ^^

hahahaha ! telur2 ~

adan said...

ahahaah... lain kali ko bagi jak dorang makan maggie.. banyak songeh betul.. ahahaha

HAJAR hasan said...

weeyhhh!!! aku rse nk gelak la ko ckp ko rindu aku membebel. huarrghhh!! sorry la bro. aku rse bz aku mengalahkn ko kot. maka, nk membebel pn xde masa dah. kuikuikui.

pssstt: aku rse lelaki macho kot ble memasak. tp, kalo setakat telur goreng, baik tak payah. tak macho langsung. :p

cikida said...

eleh,,,masak telor je kee...=p

...Minah BluR... said...

kalau aku pon aku bosan makan tu je. HAHAHA.. sian adek2 ko..

seriusly, ak nyampah ngn blog ko. hihi^^ KIdding! xnymph pn

Aisyah Aina said...

kesian adik kau...masak benda lain la pulak...cuba kau buat asam pedas telur....hahaha :D

ain revival said...

haha..ok la tuh..abg ak pndai masak megi jep. tu pun masuk air panas jep~haha

vampire's lovex said...

tggu awek kau masuk meminang eosk wehh..dah gaya boleh kawen dah ni..kah kah ..

adik2 kemain urban,xnak makan telur goreng..ce ko buat telur sambal ke,gulai ke hahaha...

iniialahaku said...

aku masak air je reti...tu pon pkai heater..hahahaha


pergh,main miskol je ek??hebat..hahaa

buDAK keCIK said...

wah! bgs la abg ni. pandai pujuk adik. kena sogok tgk wayang bru nk mkn lauk telur ea. sgt comel!! wahaha

Far8 budak baik said...

ayie..nnti kau masakkn tuk aku bolehh..hihi


alia lahh telur..haha


adan..tu ar pasal grrr..


hajar..tak macho pun..nmpk jambu je ahaha


cikida..ngan meggi je..haha


blur..nasib kau tak nympah..haha


aisyah...mane pandai..haha


ain..eleh kau duk rumah sewa..xkn x pandai msk =p


pontianak..haha=p esok gak kawen..hihi..tu ar kreatif je


ini..haah miskol je..haha


kecik..tu ar pasal..pancing sikit je..haha

Inspirationalefeks said...

kene sogok dulu baru dorg nk makn. huhu

Fina Sophie said...

tiadala saham jth mnjunam kalo lelaki masuk dapur ni. saham naik lagi adalah. at least tau jugak mau pgg periuk n senduk hehehe bg mkn adik2 lak tu. aihsss.. sweet :)

Fathiah Hamim said...

naseb baek lah abang nak masak kan yeaa. :)

takpe pi tengok wayang,nanti duet claim kat parents :D

MamaEma said...

orang lelaki pun kena pandai masak tau..

cuba tgk kat restoran2...mana lebih ramai jadi tukang masak...

Izzat Nazmi Saiful Bahri said...

haha... aq kalau da lapar makan je pe yang ada... melainkan batu,kayu je aq tak telan... hahha~

rara pinkmafia said...

ala abes teddy tu kena sampah tuuu.

syErAh said...

hey...meh blajar masak ngn aku...

kompem adik ko menambah makan...haha...

bgus trick ko...ajak tgok wayang suh adik2 makan...

aku bagi main game je da ckup...demand lebih2 aku mogok..haha=p

Isteri Encek Bard said...

baiknyer abang... hahahahha kene janji habuan dlu baru nak makan

PinKy MoMMa said...

alor besarnyerrrrr teddy dia..
xpernah merasa sebesar itu hahaha

YOUsoF said...

Hahha pancing baik punya ko ek..

Kalau ko bukan chef one aku lagi la... chef ten kot.

Aku nak try misskol kawan ko tu kejap.. masuk voice mail box pulak.. ;D

suesue said...

cakap teddy bear gajah,yg tu bukan beruang ke? hahaha...

sifu im said...

haha..ko x pandai masak ke??meh cni aku ajar..aku dulu penah jadi cikgu masakan tau..haha

Umie Nadhirah said...

nanti aku misscall kau suruh goreng telor HAHA

syafiqakarim said...

haha weh. nak gak rasa air tangan kau. baik masak kan..
kalau x aku bunuh diri. ahahha

Niena Pengembara Ilahi said...

heheheh sekali sekala msk telur tuk adik :D

Far8 budak baik said...

inspira..tu lah pasal grrr


fina..itu lah bha kaci makan senduk baru tahu haha


fathiah..haha kau perli ah tu


ema..nyampah lah memasak ni grr


izzat..telan jelah pape pun haha


rara..haha gimik je tu..


syerahh..iya bhaaa..susah tau mau jakdi umpan..grrr


IEB..tu ar..budak2 degil gile grrr


pink mama..beli lah haha


yousof..kau nk kawin ke hape??hahahaha


sue sue..saiz dy gajah..haha


sifu..aku tahu kau pandai masak..pehhh


umi..ahaha


syafiqa..kang pengsan kau tengok..haha


niena..tu lahh nasib adik grrrr

atiqah~ said...

haha..ok la tu..janji bole makan..hehe

isabelle said...

untung ada jugak.kalo dibiarnye lapar....ha baru tauuu

yatie Awang said...

setakat memasak tak de jatuh sahamnya...lg naik ada...hehe

hanaahmad said...

lelaki pun kena la belajar memasak der...nnt bini hang bersalin leh la tlg mskkan pape yg ptt. ekekeke

Qaseh dalia adelia said...

meh meh belajar ngan qaseh ni .. kompom mak buat menantu hantu hahaha

...Minah BluR... said...

weh... ape brg copy paste haha

d_LA said...

eh, boleh miskol je ke kwn ko tu??gila best...haha..

cheqwa said...

puyooo,adik2 yang pandai bercakap!hihi..sweet sweet ;p

lilypelangi said...

abg ! adik nak ikut g tgk wayang ley tak ?? :D

irwan miswan said...

keh3...memang takleh blah. wehhhh aku advance sikit dari kau. aku pandai masak sardin,telor,sayur goreng dan tak lupe nasi goreng berminyak kah3

salwaismail said...

abg diaorang ni reti goreng telur je? kesian adik2. hahaha :D
http://salwaismail.blogspot.com

ayie said...

hari-hari ayie baca blog nurul ni.. nurul?? peewiit..hehe.. macam seorang abang yang selalu kene buli kat adik..hahha.. apa pon upload la gambar telur tu.. baru la chef apa.. chef nurul farid..hehe..

anda ditag..
http://ayie-fikri.blogspot.com/2011/07/1st-giveaway-sifuila.html

tiefazatie said...

haha..comel!hihi..nasib baik ifa pandai gak msk..even kdg2..ada gak adik2 komplen..tp dorg mkn je..haha..

Syuhada said...

hodoh sangat ke telur dadar tu ??

zOeY zAu YaH said...

pasnih abgnye kena masuk kelas memasak nampaknya haha..

tia @ Ini Kisah Tia said...

hahaaa . sengeh je Tia baca . comel .. ina , mira :)

YOUsoF said...

Hahha.. memang nak kawen, tapi tak tau lagi tahun bila.. ;DD

Liyana Zahim said...

Tgk wyg ngan adik2? Hahahahah.. Bagos tol!!

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

wah baguslah belajar memasak senang isteri Nf nnt..

gamba tu mmg cantek ah..

EZAN IDMA said...

ahahha ;p tak abis2 dgn adik2nye

Syahirah Suhaili said...

kihkih..pancing dengan wayang baru nak makan.. hekhek.. xpe2,nanti try blajar masak laen plak..budak engineering memasak :P

alyaclumsy said...

fuyoo, ramainye adik. meh bg satu. hehe. nk ikot tgk wayang juga! haha

THE LEKAT LEKIT STORY said...

buat la masak asam telur.. walau temanya telur at least lain skit. resepi pun simple. tumis bawang, halia. masukkan air asam jawa, garam & telur dah di goreng. siap. kekekeke

HAZWAN17 said...

ari-ari telor kicap..hahaha..patutlah adik ko jemu..apa kata tukar telur kari ke telur sambal je haha

zati embong said...

dik,bukak tenet da la,cari resipi.haha.abg mithali betul la.

Suhami Ahmad said...

suwit la abang ni.....

Far8 budak baik said...

atiqa..tu ar =)


isabela..tu ar grrr


yatie..shm jatuh kot haha


hanna..ekekeke hahaha


qesah...menantu lh sgt =p


blur..haha


d-la..tu ar kreatif jee...


ceqwa..gedik je adik tu..haha


pelangi..hahaha =p


irwan..rindu gile kot aku kat pembebelan kau haha


salwa..ekekeke


ayie..dah dah..thanks!!


tiezati..haha


syuhada..thanks dtg balik haha


zau yah..tu ar pasal...


tia..hahah grrrr


yusof..abg lah sgt..haha


liyana..hahaha


rina hihi


ezan..mesti lahhh =p


syahira..hahaha tu ar psal..


alya...jom jom haha


lekit..akan aku cube resipi kau tu..haha


hazwan..dah tu je aku tahu haha


zati..perli ke hape ngaha

Mira R. said...

best ke mr proper penguins??

ïêmå å¢klê§ said...

nasib la budak2 2 dapat chef 2..
memang muak la makan telur jerk...

cik sakdi said...

peh kene sound sedas ngan adik. cube tengok aku ni serba boleh. hahaha OK itu tipu. mak ko g ane weh?

teyn teyn said...

farid , akak pon nak jadi adek kau la kalo gitu ..

kahkahkah

aiEz said...

pergh ramai suh belajar masak..so wajib kena belajar masak..haha..

*ak pn kena gk ni,hehe

epaa chenta said...

oke la tu abg sggup masak utk adik2. haha abg sy? harappp sudaaaaa!

Bigdaddyz said...

goreng telur mmg sedap bila dalam kritikal...:)

[sutera kasih] said...

napa ko x goreng nasi jak? lagi senang hehe

Fadzmie Mohamad said...

ok bah tu nasi telur kicap. (sebab sendiri pun selalu buat macam tu) hahaha.

# dari sabahan, untuk sabahan #

ini aku? said...

aku masak tuk rummate aku.. meh la jadi rummate aku meh..

ghost writer said...

aku rasa aku sangat rugi kalau aku tak reti nak masak...

liyana said...

saham akan naek bro..
believe it or not?
believe it..:D

Bidadari Syurga said...

teringin nak ada abg baik cenggini...

heeeeeeeeeeeeeee... sambal telur reti....? esok tau?

Cik Shiqa said...

hahahaha bagus betul lah adik2 kau. ko ni pun p la blajar masak.hehehe

*kutuk

Noorae said...

alolololo..sian ko farid. adik ko sume demand lelebih..haha

czueka zulaikha said...

untunglahh dpt abg mcm ko :) haha

i am S!L4H.. said...

haha. abg mithali mesti kne lyn kerenah adik2 nye. =p

Mra Mastura said...

jap2..sjak ble hang jd abg aku? hehe
gurau.

abg,banje mra wayang gak?! XD

i am S!L4H.. said...

weh aku suke tgok ko rply komen, tp yg ujung2 dunie ni nape x komen??? grrrr

Hanim Mahali said...

ahaha... sian adik-adik kena makan nasi, telur, kicap je hari-hari... laki pun kena belajar masak gak... nanti isteri dalam pantang lepas bersalin senang... ^_^

.m y z. said...

haha kira ok lah tu dapat makan jugak. sekeh je adik macam tu. org penat2 masak banyak songeh pulak. haha. gila gentle seh lelaki masuk dapur. hoho :P

dayu_myself said...

abng..abng...nak mintak masakkan jugak boleh....jentayu lapar ni~~erk.....

Izzaty Ishak said...

Best gilaa aku tengok kau. Banyak adik. Aku takde adik. Tsk tsk

*tetibe pasrah*

Miscellaneous Smiles said...

farid adik kau sume pompuan eh

nona hidayah said...

Bawak2 la belajar memasak budak!! kesian kat adik2 hang..hahaha..tiap2 hari dok makan teloq ja..nnt muka depa pon jadi bulat mcm teloq..