Saturday, August 20, 2011

bila lelaki dah masuk dapur..wahh!!

aku, zarol dan yusof, wafik <----------- anak emak haha!
Assalamualaikum dan hai korang..hari ni kn tak keje..petang tadi..syok-syok aku nonton cite boboiboy ngan adik..tetibe emak pangil pi dapur..

rupanye emak suroh kupas kulit bawang..selalu adik yg buat..aku x penah pun..mane pandai..ape lagi..redah jelahh..pisau mmg tajam lahh..gerun kot aku tgk..mmg mencabar gak ek keje pempuan ni..huh baru tahu

tetibe je emak aku cakap..amboi, kupas bawang pun nangis ker..aku teresak-esak berkata..ibu mmg susah lah keje pempuan ni..sebak je rasa..meleleh leleh hingus ibarat cendol..

emak aku gelak je sambil menunjuk kan gigi besi nye itu (braces) haha!..emak pun terus isi air dalam besen.. pas tu emak suroh kupas bawang dalam air tu..baru lahhh tak nangis..

baru aku tahu..perit gak nk jadi pempuan yg tahu selok belok memasak ekk..haha! ayat! itu baru kupas bawang tu.. klo emak aku suroh potong cili tadi..mmg sedih tertonggeng nye lah!! haha..k see yaaa

p/s sikit je yg nk kad raya dari aku..haha! xpe ar..sikit pun aku wat gak..huhu..bagi lah alamat korang kat entry bawa ni eh..

84 comments:

Miss SheiLa said...

weyh.aku nak kad raya ko..hehe

meaw said...

cite boboiboy besttttt woooo! jahat tu suka curi kat kedai atok tu,huhu... memang la susah,tade benda yang senang la weyh,hahaha....nak hanger baju pon susah tau (nampak beno nipunya,haha)


p/s: kad raya tu pastikan tulisan ko ye,hahaha...

myhatiku said...

haha..pengalman tuh..rajin2 lah kupas bawang lepas nie..keh3

saya cello191 said...

baru ko taw langit tinggi ke rendah,eh..silap..

baru ko taw susah nya nak masak..^^

Cik Azizah said...

bila lagi nak belajar..t ada bini dlm pantang..ha time ni lah farid kena buat segala bagai mr mama. hahaha

..cik gugu.. said...

hah baru kau taw betapa b'tungkus lumus nya aku masak ary ary.. hahahah~

psssstttt kad aku jgn lupa.

Alya EsprĂ©zzo™ said...

weyhh kemsalam yg baju belang tu ye..wakakakakakkaa

hahhhhhhhhhh baru kau tahu peranan pmpnnn..

sharifahzakiah said...

haaa baru ko tahu kan keje pmpuan tu susah ke senang :P

sikit ke yg nak kad rye ?

aku nak yg besar oteh ! :D

cik xeyrah said...

hahaha..bagus la!

Lea IsNaw! said...

hahaha. kupas bawang je
terkeluar dr list calon suami aku
gagagagaga

Fyqa said...

hah!

bru kau tau kan.
so nnti klo bni kau masak hrgai la msakan tu wlopon xsedap!
ngehngeh

syrupmasin said...

err..bagus kau kan..aku ptg2 mesti tebongkang :D

yuyueyuliana said...

mak pkai braces gak eh. kirim salam makkkkkk !!!!!. haha


antra 3 boleh pilih tak sorang? ko rejek ! haha

sleeping_maniac90 said...

bru ko tau mncbrnye kje org pmpuan hahaha..

Memey Baharom said...

kupas bwg ?? ahhahah . keje pompuan wehhhh

FarhanahAdzlan said...

hah!tau xpe!tu la gua slalu tngok je mak gua masak..hehe..

siapa kata aq xnak kad raya?meh la bagilah sepuluh kat sya..boleh buat kenangan..hahaha..

budakijaupendek said...

aku pun kupas bawang menangis gak. haha
ape ler hero menangis.!
hahaha

AesyaZealous said...

haha first time masuk dapur ke weh..?? haaa, ingat senang ke jd perempuan..mencabar jugak tau wlupn duduk dapur..huehuehue

Faraa Eiman's said...

tau pon , byk komen lagi ! masak tak sedapla , masin la , grrrr



hahahahha

Qaseh said...

hahhaa. cool lah, lelaki kupas bawang..
mane nak carik lagi sekarang ni.. betul tak..
ni kalau drop adress kat sini..agak2 boleh dapat lagi tak kad raye...

Miz Novexx said...

belajar masak cepat2
boleh tolong bakal
bini kau kat dapur...
hahahah

Eady Minn said...

cehh..baru kupas bawang sikit dah nangis..ekeke..

Cik Bell said...

HAHAHHA..baru taw naa...
betapa berjasanya wanita pada lelaki.hahahaa

fiq. said...

aku paling lemah, pegang cili,,memang pijo arg lepas tuy, walaupon dah lama aku berkecimpon bdg dalam masak memasak nih...

yatie Awang said...

haaaa kan baru tahu, susahnya jadi perempuan kan? sebab tu jangan lekehkan orang perempuan

fathiahRAIHANA said...

hingus meleleh ibarat cendol?
ewwwwwww
loqlaq haha
takleh bayang~

cucu umie said...

untunglh reti kopek bwang..kehekhe

btw, ayie biase gak ah tolong kt dapaur..so, mmg tidak ad isu sgt pon..

Etong said...

hahhh tau pun ssh. jd hargailah penat lelah mama selama ni aahh..hehehe tp kan, kadang2 lelaki lg terror memasak dr prempuan..hehe

Wanie said...

bru ko tau eh perit jd pompuan..opss..klu potong cili jari je la nanges kot..hehe

still malu2 kambing nak bagi alamat..haha

bunbun said...

ooo baru tahu klo kupas dalam air tu baru tak nanges. hahahahahaha


jgn risau la kan wehh. aku yg kupas berhari2 ni pon masih merengek2 lagi hahahaha. bila ade sekali dua tak nanges tu mmg bangga gila kot huakaka

IMANSHAH said...

kamu anak yang baik..like

Wadi AR said...

nak jugak farid nurul :)

tomatokering :) said...

kahkahkah !@ baru kau tahu ;p

bighagenjo said...

kau bagi la e-mel kau, sroh diorang anta alamat kat sana, sni public la.. diorang semua ni kan feymes.. kang ada umah kena baling darah ayam kangg, haha

Myra Jay said...

Wahhhh rajinnya... leh jadi anak mithali nieh :-)

hana sudradjat said...

KAD RAYA?NAK JUGAK!!!

KUPAS BAWANG MEMANG MENYEKSAKAN T_______T

kamu yg mana satu dalam gambar tu? o.o

ira-yoshida said...

hahahaha.. baru kupas bawang..

klw kna potong cili, mau pijor tau tgn tu,,

Luqeem™ said...

hahaha...klu nk potong bawang tu kne bukak mulut..

cili apa kes, xde nanges nye.

farid aku nak kad raya..haha

ko hntar kt uia la

echaRierie said...

Woah..blh kawin dh..hahaha..

mau jgk bha kad raya...
hahaha

Pesona Algebra said...

msuk dpur masak lar cik abg,! Bergmbar pulak :P

Ct Aja said...

wah rajinnye ank mak..hi3...itu tandanya mak nak Far8 belajar tolong2 wife bila d kawin sok2...kikiki

auny aizie said...

itulah seronoknya jadi pompuannn :)

Liyana Aziz said...

baru ko tau susah buat task perempuan... aku pakai shades kalau nak kupas bawang! hahahahahah

aku nak kad raya!!!

Rtp Farra Arisha said...

hahaha. kupas bawang pun nak nangis ek? takpe, alasan boleh diterima..that's not boys' work!!

SuKaLiLy said...

rajinnye anak mak nie .. hehe



satu ag nak hilang pedih , kau kunyah chewgum ..

lilypelangi said...

ehem2 . aku slah akaun lagi . HAHA



btw , nak kad raya ..............!

ouh yer , minta alamat kau skali !

Queen F said...

haa baru ko taw manisnya kurma itu jadi perempuan.. HAHA.. oih nak bagi alamat kat komen? public la weh.. kasik emel laa.. :D

Hans said...

cili ok je
tak sepedih bawang
potong bawang memang leh buat nangis
hahaha

p/s : erkk...xkan letak alamat dkt sini kut? bahaya la...email la...baru leh kasi alamat..email aku hanis_narnia@yahoo.com

ezzah said...

haha . petua ka kupas bawang dalam besen ade air tu ?

Elie Lily said...

sebab tu kata orang jangan tgk pompuan dgn sebelah mata! :p

m!3yr4h_LolLy said...

bar ko tau kan. bukan senang nak jadi pmpuan nie. macam2 kena buat. hee

nak gak kad raye ! wink

Asyila Zainuddin said...

hahahaha.. baru tau ye bukan senang nk kupas bawang ni tau..

Maicher said...

nak kad raya.!!!!
yep, setuju ngan @bighagenjo. too public kalo post sini je. hew hew hew.

btw, bagi email la kat my shoutbox.
eksaited ni cos da lame tak dapat. haha

zati embong said...

empat2 org 2 adik beradik ke?

potong cili x keluar air mata plak tau.haha

[sutera kasih] said...

best ka boboiboy tu?hahaha
wehhh baru tau kan betapa hebatnya perempuan?apa ni potong bawang cket pun nangis :P

sudaku bg alamat tu d entri bwh hehe

.izzati liyana. said...

hahaahha. tahu pon. so, org lelaki takleh bsg2 menyuruh perempuan masak sedap2 bagai. masak tu susah tahu. kena berganding bahu suami isteri. baru best.

ILA HonEyBuNNy said...

manjanya dia..kupas bawang dah ngagis...ngeh3...biasa la tu...hehe

akak dah bagi alamat kan dalam inbox fb...dah cek lom..ahhahah

♥e'in♥ said...

haa kn.. jgn tahu mkn je.. huhu..

d_LA said...

haha..rasakan..pdn muke..hehe..pasni tlg aku msk lak yer..hehe

**::CIKNUURUL::** said...

adoi dik,.hehe,.kupas bawang pon nk sedih2 bagai,.alolololo,.hehe,.


erkk!,.dh xpired ke kad raye tu?,.alaaa,akk bru nk send address,.huk3,..

YOUsoF said...

Bila lelaki dah masuk dapur, habis tersusunlah semua barang.. ;D



Lama aku tak tolong mak aku kupas bawang.. Mesti indah rasanya kan.. heheh

Princess Nusy said...

hehe..sabar jela..rajin2kn diri duk dapur..masak2 ni best! =)

Ezad Skytech said...

nanges bila kupas bawang ye..heee~

JIJI YU said...

cam pengalaman ngeri engko je

deDetz said...

hingus meleleh bagaikan cendol??

*terbayang~

haha..bha, pa lagi Far8, kad raya satu!!!!!

~~Ticer Wann~~ said...

wahh bagusnya anak emak.. hihihi biasa la.. memula kupas bawang memang cenggitu..

Nur Farah Hani said...

wahahaha.. padam muke.. ritu akte masak puding hujung ajri je.. nipotong bawang pun tak boleh.. ekekeke..

kad raya?? nak nak..:D

Shamsuddin Amin said...

ak pun nangis juga time kupas bwg... hahaha

Fared,
ak nak 20 kad raye... hahahaha

Aemy Shamy said...

ha, tau kan mcm mna rsanya jd tukang masak..hehe..ala bawang tu sikit ja tu..blum lg percikan minyak panas :p heeee...
bljr2 la masak k, sng hati bakal isteri nnt :p

izfanora said...

bagus lah bila ada lelaki yang sedar tugas wanita dalam keluarga. laki kadang tahu cakap je, "perempuan tempat kat dapur!" dan jarang nak hargai apa yang perempuan buat..

cikwahidaidris said...

haa! baru kau tahu keje pompuan ni susah. haha.

nak jugak kad raya!

rathiqah azmira rosli said...

ehem!
pakar masak dah sampai.hahahaha


okbai.
:D

Lieyly ︱ Alia said...

nahh ambk..baru tau pyh kan keja org pompuan..kahh3 !!


woo adik nak kad raya jgk ! xbg siap..haha !

schaze zainn said...

wahhh dah bleh kawen ni..hahaha

err nak kad raya jugak..haha

cIk PikA said...

hahaha.. mmg x ley jd chef la ko farid.. huuhu

eyjalukman said...

alaaa , aq pun nak kad raya kau jugak derr .
kalau tak dapat aq hentak kaki . hahaXD

*buruk benor rupa . haha

zEri sAfEerA said...

haa br tau kan. hehe :D menanges.

huwaaa :(( akibat lame x update. nk jugak kad ry :) *xmalu*

Jue said...

potong cili lg senang beb wuwuwu
kalau kupas bawang, seyes awl2 dah surrender hahaha

dulu time ade maid, bole la elak kan. Skrg ni, mummy dah pencen, ambil alih tugas surirumah sepnuh masa, tpaksa la kupas bawang wuwu

ABU said...

aku dah lama tak masuk dapur main masak masak hahahahaha

Syahirah Suhaili said...

potong cili lbeh snang dr ptong bawang kot..haha..tapi pnah skali jari adiela luka,then kene lagi cili..pergghhh~ tak terkata..haha

Farah Shamsudin said...

hahaha.. baru tau kann.. mencabar tugas wanita nii..:P

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

eleehhh tolong kupas bawang je pown..dah nangis2 ke? haha

i am S!L4H.. said...

ha tau pun...
tu maknenye kena hargai perempuan masak. lagi2 isteri kau. =p

x sedap pun diam je.
haha

Liyana Zahim said...

Ni akk nk bg tips sket.. Len kali lau nk kupas bawang, kunyah chewin gum kompem tak pedih mata.. Tp bulan tak pose je wat! Haaaa.. Ahaks~